مرجع مهندسی عمران

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 113
  • بازدید کل : 343468

دانلود رایگان فرهنگ واژگان نظام فني و اجرايي كشور


دانلود رایگان فرهنگ واژگان نظام فني و اجرايي كشور

نظام فنی و اجرایی، مجموعه اصول، روشها، مقررات و ضوابط فنی، حقوقی و مالی حاکم بر تهیه، اجرا، ارزشیابی و بهره برداری طرحهای عمرانی کشور و چگونگی انتخاب و به کارگیری عوامل دست اندر کار مربوط به آن و نیز تعیین مشخصات عوامل یاد شده و نحوه ارتباط بین آنهاست که به صورت آیین نامه، دستورالعمل یا راهنما در حد وسیعی منتشر و در سطح کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از عوامل اصلی در کاربرد صحیح و سهل ضوابط یاد شده، تعریف دقیق واژه های کلیدی به کار رفته در آنهاست و برای این منظور، فرهنگ حاضر با گردآوری واژه های کلیدی به کار رفته در ضوابط نظام فنی و اجرایی و مقررات مربوط به آنها به همراه تعاریف مربوط تهیه شده است. واژه هایی که در ضوابط مربوط تعریفی برای آنها موجود نبوده، در این فرهنگ، تعریف آنها نیز تدوین شده است.

علاوه بر واژه های نظام فنی و اجرایی، سایر واژه هایی که مستقیما به نظام فنی و اجرایی مربوط نیست ولی مورد نیاز دست اندرکاران طرحهای عمرانی است، از مقررات عمومی استخراج و در این فرهنگ درج شده است.

 

نمونه

این فرهنگ نامه را به صورت رایگان می توانید از سایت ژئوسیویل دانلود نمایید

 

 

join telegram Follow Instagram

  انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 689

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه ژئوسیویل بوده و هرگونه استفاده بدون مجوز از مطالب این سایت "مطابق ماده 12 قانون جرائم رایانه ای مصوب مجلس شورای اسلامی" پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما