مرجع مهندسی عمران

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 19
  • بازدید دیروز : 55
  • بازدید کل : 342858

آموزش گام به گام چپ چین کردن خط پاورقی (Footnote) در نرم افزار Word


آموزش گام به گام چپ چین کردن خط پاورقی (Footnote) در نرم افزار Word

یکی از مواردی که همواره در تایپ مقالات و پایان نامه­ های فارسی با آن رو به رو می­شویم چپ چین کردن خط جداکننده پاورقی است که به طور پیشفرض این خط در سمت راست متن قرار می­گیرد. در اینجا به صورت گام به گام مراحل چپ چین کردن خط جدا کننده پاورقی آموزش داده می­شود.

1- در گام نخست، متن موردنظر را تایپ کرده و نشانگر ماوس را بلافاصله پس از کلمه ای که قرار است برای آن پاورقی بنویسیم قرار می­دهیم. سپس از سربرگ References در بخش Footnotes بر روی گزینه Insert Footnote کلیک می­کنیم.

تصویر 1

2- مطابق شکل محل پاورقی در پایین صفحه تعریف می­شود . با قراردادن نشانگر ماوس در کنار عدد 1 و فشاردادن کلید Ctrl+Shift سمت چپ کیبورد، عدد مربوطه چپ چین شده و حال می­توان پاورقی مورد نظر را در اینجا تایپ نمود.

 تصویر 2

 تصویر 3

3- در این مرحله نیاز است که خط جداکننده پاورقی نیز چپ چین شود. برای این کار از سربرگ View در بخش Document Views ، بر روی گزینه Draft کلیک می­کنیم.

تصویر 4

4- سپس از سربرگ References در بخش Footnotes بر روی گزینه Show Notes کلیک می­کنیم. از کشویی که در پایین صفحه ظاهر می­شود گزینه Footnote Seperator را انتخاب می­کنیم.

تصویر 5

5- پس از ظاهر شدن خط جداکننده پاورقی، این خط را انتخاب کرده و با فشاردادن کلید Ctrl+Shift سمت چپ کیبورد، خط پاورقی چپ چین می­شود.

تصویر 6

6- در پایان مجدداً از سربرگ View در بخش Document Views ، بر روی گزینه Print Layout کلیک می­کنیم تا متن به حالت اول بازگردد.

تصویر 7

 

join telegram Follow Instagram

  انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 67485

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه ژئوسیویل بوده و هرگونه استفاده بدون مجوز از مطالب این سایت "مطابق ماده 12 قانون جرائم رایانه ای مصوب مجلس شورای اسلامی" پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما